Collectie: Garantie

Garantie

Wanneer u een product bij ons aanschaft, gaat de garantieperiode in op de datum van levering. Binnen deze periode kunt u bij een defect aanspraak maken op garantie. In dat geval zal het product – indien mogelijk – eerst worden gerepareerd. Als reparatie niet mogelijk is, wordt het product vervangen door een nieuw exemplaar.

Garantieproces

Het proces van reparatie of vervanging verloopt in overleg met de fabrikant en wordt door ons gecoördineerd. Om in aanmerking te komen voor garantie, dient het product goed onderhouden te zijn, volgens de richtlijnen in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

Als een onderdeel binnen 24 maanden na aankoop defect raakt door een fabrieks- of materiaalfout, en het product nog in bezit is van de eerste eigenaar, zal het betreffende onderdeel kosteloos bij de fabrikant worden opgevraagd. In de meeste gevallen nemen wij ook het arbeidsloon voor onze rekening.

Vervangen of gerepareerde onderdelen vallen onder dezelfde garantievoorwaarden als het originele product en gedurende de resterende garantieperiode.

Uitzonderingen op garantie

Slijtageonderdelen zoals bekleding, ritsen, remkabels, remhendels en remblokken vallen niet onder de garantie, tenzij de slijtage aantoonbaar het gevolg is van een fabricagefout.

Daarnaast wordt geen garantie verleend in de volgende gevallen:

  • Onvoldoende onderhoud of gebruik van ongeschikte onderdelen in strijd met de instructies van de fabrikant;

  • Schade door onzorgvuldig gebruik, ongelukken of verkeerd gebruik;

  • Aanpassingen aan het product of onderdelen die afwijken van de originele specificaties;

  • Reparaties die zijn uitgevoerd zonder overleg met een erkende servicepartner.

Aansprakelijkheid

DeZorgFirma is niet aansprakelijk voor gevolgschade of incidentele schade voortvloeiend uit een garantieclaim. De garantie is uitsluitend geldig in Nederland en België en alleen van toepassing gedurende de oorspronkelijke garantieperiode. Bij aanpassingen aan het product vervalt de garantie volledig.

Reparaties

Als uw product onverhoopt een reparatie nodig heeft kunnen wij dit voor u oplossen. Alle producten die wij verkopen vallen onder de zogenaamde 'carry-in' garantie. Dat betekent dat u zelf verantwoordelijk bent voor het verzorgen van de aankomst van uw product in onze werkplaats.

Over het algemeen gaat het proces voor reparaties als volgt:

  • U stuurt een foto of video van het mankement zodat wij kunnen beoordelen hoe wij u het beste kunnen helpen. Stuur ook altijd een foto van het serienummer mee, dat heeft de fabrikant nodig om een garantievraag in behandeling te nemen.
  • Mocht het zo zijn dat uw product een reparatie nodig heeft dan overleggen wij met de fabrikant hoe het product weer in goede staat gebracht kan worden.
  • Het kan zo zijn dat een reparatie zo eenvoudig is dat wij de onderdelen naar u opsturen. In dat geval kunt u zelf of een handige kennis de reparatie uitvoeren. Wij doen dit uiteraard altijd in overleg met u.
  • Als u het product niet naar ons wilt opsturen, omdat u bijvoorbeeld geen doos meer heeft of omdat u uw product niet zo lang kunt missen, bent u op afspraak welkom in onze werkplaats.
  • Wij hebben geen mogelijkheid om reparaties aan huis uit te voeren.